2011. március 7., hétfő

Longo-műtét tapasztalatai

Tavaly ősszel egyik reggel arra ébredtem, hogy a reggeli széklet eredménye úgy nézett ki, mintha céklakonzervet öntöttem volna a csészébe. Férfi létemre ez ugye teljesen szokatlan látvány volt az elmúlt 40 évben.
A neten tájékozódva kiderítettem, hogy hol tudom egyértelművé tenni a dolgok helyzetét. Két proctológushoz is elmentem, hogy biztosan egyértelmű diagnózist kapjak. Mindkét helyen 3-as, 4-es típusú aranyeres duzzanatokat állapítottak meg, amelyeken már csak a műtéti beavatkozás segíthet.
Ismét netes tájékozódás után megállapítások: hagyományos szikés, lézeres esetleg egy újabb eljárás a Longo- műtét jöhet szóba. Ezek közül a tájékozódásaim szerint a hagyományos a legfájdalmasabb és a leghosszabb lábadozási idővel jár, a lézeres gyakorlatilag ugyanez csak szike helyett lézer-késsel. A Longo is vág, de ez egy varrógép is, a vágással együtt titán kapcsokkal rögzíti az érfalat.
Ezek közül természetesen a Longo a legdrágább, mert meg kell venni egy egyszer használatos varrógépet, amivel gyakorlatilag a műtétet végzik, (olyasmi, mintha egy 50mm-es csövet dugnának föl) aminek az ára kb. 150000 Ft., ezzel együtt viszont gyorsabb-, és fájdalommentesebb felépülést ígér.Mivel az idő mindig sürget és a fájdalom sem a barátom hosszú távra, ezért én az utolsó mellett döntöttem.


4 napja történt a Longo-féle aranyérműtétem altatásban.
A műtét utáni időszak első napja gyakorlatilag a morfin-származékos fájdalomcsillapításnak köszönhetően, nehezen, de túlélhető. A nővérek látogatásának első kérdése a műtét után az első vizeletre irányul, ami nekem a kb. 10-11. órával később jött meg, úgy, hogy addig megittam vagy 3 liter vizet. Azt követően viszont nem állt meg. A kacsa barátságában töltöttem a következő 6-7 órát, amíg kb. 2-2,5 liter kiürült a fogyasztottból.
A fenekemben folyamatosan érzem egy teniszlabda ottfelejtését. A doki azt mondja, hogy azért van mert görcsölök, próbáljak lazítani. Annek ellenére, hogy bízok benne, nehezemre esik igazat adni neki.
Másnap délben! elhagyom a kórházat, otthon próbálok intim izmok mozgatásával feszíteni-lazítani és nem köhögni, meg remélem székelni sem kell. Sok húslevest eszek paraffinolajjal, hogy könnyebb jövő előtt álljak. Este sikerül az első normális vizeletnek jönni, ekkor jöttem rá, hogy ami idáig volt, az csak a hólyag túlcsordulása.
Ezt követően már csak a széklet eljövetele szorongat, hogy sikerül majd a teniszlabdát kilöknöm. Persze a műtét előtt minden reggel ébredés után  menetrendszerinti művelet volt.
A következő éjjel a 3 óra alvás után a reggeli székelés stressze nyomaszt.
2. nap reggel szülés a vécén, már nagyon megbántam a műtétet, a fájdalmak miatt. Nagy nehezen sikerül céklát szülnöm, remélem salak is van benne, bár azt csak úgy éreztem, nem láttam. A teniszlabda viszont maradt.
Napközben további henyélve fekvés, üléspróba gimnasztikai labdán, lazítások. Ismét húsleves, joghurt, parffinolaj, alli kapszula a megfelelő kenés miatt. Este hőemelkedés de csak annyira(37,6), hogy látható legyen az immunrendszer létezése.
Éjszaka hasonló az előzőhöz, de néha mintha csak tojás lenne a teniszlabda helyén.
Reggel ismét cékla szülés. elgondolkodom a húsleves bevált hatásmechanizmusán. 8 órakor orbitális csavarás hasban, rohanás... megszületett az első kakinak kinéző ürítés. Nagy megnyugvás, pihegés... Akkor ma már tésztát is ehetek.
Elcseréltem a teniszlabdát a tojásra. Végre félig meddig ülve-fekve, de ülök. Estefelé ismét hőemelkedés(37,6). Az éjjel már 6 órát aludtam.
Reggel viszont rosszabbodott a helyzet. A cékla visszatért és normális végeredmény nem született. Ijedtségre éhgyomorra Laevolac szirup. 2-2,5 óra hatóidőt ígérnek. Be is jött. Ismét helyes végeredmény kevés piros korrekcióval. Azt hiszem ma többet fekszem, hogy javuljon egy kicsit. Egy pár virsli ketchuppal, paraffinolajjal, allival és szűzteakapszulával(tuti nem fog bekeményíteni). Továbbra sem osztom barátom véleményét, miszerint a jövő pi..ja a se..

34 megjegyzés:

  1. A 4.napot pihenéssel töltöttem.
    Reménykedtem a békés éjszakában.
    Az 5. napon a fél 3-as ébredést csak 3/4 4-ig tudtam az ágyban kihúzni, morgott már nagyon a hasam, muszáj volt kimenni küzdeni, kevés vér eredménnyel. Nem nyugodhatok meg, de visszafekszem. Fél ötkor már a fekvés sem segít, ezért ismét wc. Kevés eredmény születik de még érzem a maradékot, a kaktusz bent marad.
    A stressz megoldására iszok egy kis Laevolacot, Algopyrinnel. Számításaim szerint kb. 1/2 7-kor lesz ismét programom. Nem tudok aludni tovább. 6 órakor ismét wc megnyugvással a végén. 3/4 óra múlva az előszoba közepén, telefonálva engedélyeztem magamnak egy galamb elröptetését, viszont amint előmerészkedett, azt hiszem levízágyúzták... a telefonba nem búcsúztam el bontás előtt. Ezután kimosakodás jött.
    Délelőtt, reggeli után pihenés. Délután hasonlóan. Viszont ma már kimerészkedtem egy kb 300méteres sétára.

    VálaszTörlés
  2. A 6. nap reggel 1/2 4-kor kezdődött. Szenvedés, eredmény semmi. Valaki egy seprünyelet hagyott bennem. Eszek egy cataflamot, az majd a reggeli szülésre ellazít. Reggel fél hétkor könnyítés, de tartós megkönnyebbülés nélkül. A nyelet nem sikerül kihúzni. Ezután még két wc mgjelenésem van 9 óráig, minimális eredménnyel.
    11 órakor ismét eszek egy cataflamot. Délben autózok egyet a bankig. Manapság nagy fájdalmaim már nincsenek csak az a kellemetlen seprűnyél maradt és nem kedvelem, ha a család oktat, hogy ne próbáljak erőlködni.

    VálaszTörlés
  3. Üdv, mivel máshol nem találtam leírást, így gondoltam folytatom ezt a tartalmas blogot, ami nagyon tetszett és gratulálok az írójának, nekem ez sokat segített a műtét előtt és után.
    Amennyit én még hozzáfűznék:
    Sajnos a műtét utáni napokban sűrűsödött a kaki inger, ezért gyakrabban erőlködtem, ezt aki teheti visszatartással (egészséges kereteken belül) kerülje el.
    A gyógyulásom kb 1 hónap volt, de a seprűnyél effektus Nálam is fennáll a mai napig, ha egy jó buli után vagy egy rossz emésztési nap után vagyok. A Cataflam jó gyulladás csökkentő, és fájdalom csillapító, rosszabb napokon én is ezt használom.
    A 3 év eltelt a műtétem óta és aki hajlamos az aranyérre az, az évek múlásával is hajlamos lesz rá, ezért a rostdús táplálkozás tényleg fontos, de a mai rohanó világban én például ezt nehezen tudom kivitelezni.
    Szóval ennyi idő távlatában vannak jobb és rosszabb napjaim, de sokkal sokkal jobb lett, mint a műtét előtti állapot. Összességében ajánlom ezt a típusú műtétet mindenkinek, akinek normál ambuláns műtéttel már nem orvosolható.
    Egy kis visszatekintő, hogy más tanuljon az én hibámból:
    Egy orvoshoz jártam 4 évig, aki mindig csak gyógyszereket írt fel és nem csinált semmit, mire a másodvélemény egy budapesti orvostól megállapításra került: már réges régen meg kellett volna műteni, így elértem a IV. stádiumot, ami nem veszélytelen.
    Remélem a blog indítója (aki a műtét előtt tudta nélkül sokat segített) és az én kis leírásom másoknak is ad egy kis segítséget a kitartáshoz. Összefoglalva: Több vélemény, bátorság, kitartás, és minden jól sül el. NE VÁRJ! MENJ ORVOSHOZ!
    (A blog írójához: Jelenlegi helyzeted?)

    VálaszTörlés
  4. Ad I.

    Üdv minden sorstársamnak!

    Hálával tartozom, - mivel az általános ismertetőn kívül máshol Én sem találtam leírást -, a blog indítójának és Nitó-nak. Nekem is sokat segített, a műtét előtt és segít most az után.
    Tapasztalataim:
    A LEGFONTOSABB: NE VÁRJ! MENJ JÓ SZAKORVOSHOZ ÉS NE AZ OEP ÁLTAL TÁMOGATOTT RENDELÉSEKRE!!! Hogy miért?
    A kálváriám úgy 2011-ben kezdődött. Mint a blog indítójának nekem is az egyik reggel, a „széklet eredménye úgy nézett ki, mintha céklakonzervet öntöttem volna a csészébe”. Gondoltam: „oké elpattant egy ér, de majd abbamarad”. Mivel nem éreztem sem fájdalmat, sem egyéb a klasszikus az aranyérre utaló jeleket, illetve ezek a vérzések eléggé hektikusan jelentkeztek mind mennyiségileg (néhány csepptől a spriccelőig) mind időeloszlásban (reggel erős vérzés jelentkezett este meg semmi) mint 50 évesen innen elbagatellizáltam a dolgokat és hajtottam a melót. Végül ennek az lett a vége, hogy ősszel, súlyos anémiával –belassulsz, mint egy 90 éves és az első emeletre felmenni is csak sűrű pihenőkkel tudsz- bekerültem a János kórház belgyógyászatára. Az ott eltöltött időszakról és állapotokról külön rémtörténetet lehetne írni, mint pl.: a helyi érzéstelenítéssel végzett gyomortükrözés utáni azonnali colonoscopiáról. Bekerülésem után rögtön transzfúziót kaptam és vizsgálgattak. Megállapították, hogy az anémián kívül makkegészséges vagyok egy hasfali sérv és néhány aranyeres csomót kivéve. De az anémia okát nem tudták egyértelműen meghatározni. Biztos, ami biztos alapon a sérvemet a következő évben megműtettem, és az orvos javaslatára „Barro Ligató” azaz gyűrűzések is történtek. Hogy miért írom, hogy történtek? Mert elméletileg egy átlagos embernél elég kell, hogy legyen 2 - 3. Nekem 5-ször sikerült átélni ezt a „PEPSI”-nek nem mondható érzést. Már ekkor meg kellet volna szólalnia az agyamban a vészcsengőnek, de bíztam az orvosokban. Közben telt múlt az idő már hozzászokva az időszakos „cékla konzerv” effektushoz, és a közegészségügy jobbnál jobb diagnózisához. Ilyen volt a területi szakrendelésen a pl.: „holnap jöjjön be reggel, majd ambulánsan kimetsszük azt az aranyeret” című laza orvosi kommentár. A dolgok addig fajultak, hogy 2014-ben ismételten súlyos anémiát diagnosztizáltak. Mivel a Jánosba nem akartam bekerülni ezért egy budai VIP-s „állami” korházba mentem. Mint 2011-ben itt is vizsgálgattak, találtak is valamit meg nem is, de az anémia okát –pedig jeleztem, hogy szerintem az aranyerem lesz- nem tudták egyértelműen meghatározni. Viszont a hozzáállás ég és föld a két kórházhoz képest. Itt is „feljavítottak” azaz transzfúziót + vasat kaptam majd távoztam. Eddigre már jó pár proktológust megjártam és már természetessé vált gyomortükrözés és a colonoscopia. Az állapotom ideig - óráig javult majd 2016 őszén ismét bekerültem a már megszokott diagnózissal a VIP-re. Ekkorra már másik proktológus volt, aki a látott eredmények alapján végre lemerte írni, hogy műtét szükséges. De mivel az „állami” rendszerben a hagyományos műtétet támogatják, mely szerintem felér egy hentes módszerrel, így ismételt feljavításom után inkább távoztam. Mivel negyedszerre nem kívántam anémiával bekerülni, így beleástam magam a műtéti lehetőségek felderítésébe. Mivel a gyógyulási időt szerettem volna a legrövidebb időtartamra leszűkíteni, illetve ennyi tortúra után már inkább bíztam a saját diagnózisomban, a hagyományost, a lézerest kizártam. Maradt a Longo és a Hall-Rar. Mivel Magyarországon ez csak 2 helyen végzik így bejelentkeztem vizsgálatra abba az intézménybe ahol a műtétet is elvégezték. A vizsgálaton a doki ledöbben a spriccelően vérző aranyerektől és a tapasztalt állapottól, mely lehető legrövidebb időn belülre kiírt műtétre. Elmondta a lehetőségeket, kizárva az állapotom miatt a Hall-Rar-t. Maradt a Longo vagy annak nagyobb verziója a Starr. Azt is elmondta, hogy csak a műtőasztalon tudja majd megállapítani melyiket is kell alkalmazni. A műtétet „relaxációban” azaz gerincérzéstelenítésben végzik. A kapott információk + az árak alapján nyeltem egy nagyot majd bevállaltam.

    VálaszTörlés
  5. Ad II.
    A jelen:
    A műtét végül komplikáltabbra sikerült, mint az egyszerű Starr és 1 óra helyett 2 órát voltam bent. Az előzetes nyugtatók, és infúziók hatására laza állapotban kerültem a műtőbe, az aneszteziológus profi módon végzete az érzéstelenítést, a dokinak meg „arany” keze van. Lehet, hogy nagyobb a fájdalom küszöböm de, két nappal a műtét után mondhatom, hogy Cataflammal egészen jól elvagyok, egy hűtött hideg vizes gumikesztyűn ülve. Tegnap megvolt az első „termés”, mely meglepő módon a várthoz képest nem fájt annyira. Belül nem érzek fájdalmat csak az átszabott aranyerektől mentes nyílás környékén. Eddig szilárdat, nem folyékonyt is csak mértékkel fogyasztottam. Ma megpróbálom emelni a tétet. Mondhatom, hogy új hátsófertállyal rendelkezem és tanulom a használatát. Ez abban valósul meg, hogy az inger és a reakcióidő lerövidült, mely a WC-re történő futásban nyilvánul meg. A hosszabb visszatartást még gyakorolni kell. A teniszlabda és a seprűnyél effektus nálam eddig még nem jelentkezett.
    Jó tanácsok:
    - NE SZÉGYELLD AZ ÁLLAPOTOD!!!
    - MERJ DÖNTENI!!!!
    - vigyél natúr vizet és fogyaszd, mert ha a műtét után 5-6 óra múlva sem produkálsz, jön a katéter,
    - feleségedtől, barátnődtől lesd el a combfix felvételét, mert a beérkezésedtől a távozásodig - a trombózis megelőzése miatt - egy combfixben töltöd az időt
    - ugyanígy az intimbetét használatának elsajátítása és használata is javallott,
    - ne légy „nagyfiú” kérj akár altatást vagy fájdalomcsillapítást,
    - ne akarj tömegközlekedéssel hazamenni. Vigyenek, vagy szánd rá a pénzt taxira
    - tájékozódj, informálód, és ezek alapján alkalmazd a saját állapotodhoz legjobb alternatívákat,
    - De a legfontosabb: NE VÁRJ! MENJ JÓ SZAKORVOSHOZ!!! a bőrödről - életedről van szó!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Üdv, mennyibe került a műtét?
      Hol csinálták meg Neked?
      Most teljesen jó minden azóta?

      Törlés
  6. Itt Nitó. Örülök, hogy életben maradt a blog. Mazsola913: Kitartást kívánok!!!! :) AM-nek: A longó műtét ára változó, a gép ára 120.000.-+a műtéti költségek. Én is VIP "vendég" voltam, ezt nem bíznám az OEP által finanszírozott orvosokra. Nekem Budapesten csinálták. Dr. W.Péter proctológus, nyugodtan ajánlom, gugli a barátod. A teljesen jótól messze vagyok, de ritkán előfordul fájdalom (zsíros étel, bulis éjszaka után). Ajánlom még a Helicobacter fertőzés kiszűrését, mert az emésztést az is nagyon tudja befolyásolni. Minél tovább vársz annál rosszabb lesz a műtét utáni élet, nekem ez a tapasztalatom, bár esetemben közrejátszott egy félre diagnosztizálás is. Mazsolától idézve: "De a legfontosabb: NE VÁRJ! MENJ JÓ SZAKORVOSHOZ!!! a bőrödről - életedről van szó!!!! "

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Nitó! Remélem olvassa még a blogot és kapok választ.
      Önnek altatásban vagy érzéstelenítésben végezte Dr.W.Péter a műtétet?

      Törlés
  7. Ha rátaláltál erre a Blogra, kérlek oszd meg Velünk tapasztalataidat. Köszönjük.

    VálaszTörlés
  8. Üdv minden sorstársamnak!

    Örülök, hogy sikerült további információkkal szolgálni volt és leendő sorstársaimnak. Budapesten jelenleg kettő helyszínről tudok: Róbert Károly és Duna Medical. Nekem az előbbiben végezték el. Az ár a műtét komplikáltságától függ de, kalkulálhatsz 400 körül. Mégis miért éri meg? Az apróbb kellemetlenségek -esetenként vannak még rosszabb napok (mint bármely műtét esetén) és érzékenyebb - ellenére teljesen gyógyult vagyok, nem kell folyton azon aggódni, hogy mit találok a következő "székfoglaló" után a csészében, vagy mikor kerülök megint anémiával kórházba. Az inger és a reakcióidő is kezd normalizálódni. Mivel nem vészüzemben dolgozik a szervezeten így változatlan étkezés ellenére is már 6 kg lement. Végül elmondhatom, hogy ha már az elején gondos és hozzáértő kezekbe kerülök, nem fizetem ki kétszeresen -kórházi kezelések + paraszolvencia- a műtéti díjat. Összességében jelenleg csak az előnyőket élvezet és szumma-szummárum elmondhatom, hogy megérte bevállalni és rászánni a költségeket, még akkor is ha ehhez "nyelnem kellet egy nagyot".
    Végül mindenki eldöntheti mennyire játszik az életével...

    De szerintem: NE VÁRJ! MENJ JÓ SZAKORVOSHOZ!!! a bőrödről - életedről van szó!!!!

    VálaszTörlés
  9. OEP finanszírozott Longo is van. 5 napja estem át rajta. Első este székelés az pokol. 3. nap reggelig maradt a pokol. Napi 6 fájdalomcsillapító, de 12 kellett volna, ha mertem volna. Azóta napi 4 kb elég kényelmesen. Székelés sűrűbb, hol egyáltalán nem fáj hol pokoljárás (ez a ritkább). Éjszakák a nehezek, nappal kicsit jobb. Minden fájdalom ellenére eddig megérte. A javulás üteme alapján már javult az életminőségem. A doki terápiával helyrehozott amennyire lehetett műtét előtt, hogy minél kevésbé legyen megterhelő, de kifordult végbéllel rosszabb volt. Szent Rókust ajánlom. A doki egy szent és a legmegértőbb legelhivatottabb orvos akit valaha ismertem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Unknown! Ki volt a doki?

      Törlés
    2. Kedves Unknown, Engem is érdekelne az orvos neve. Köszi

      Törlés
    3. Kedves Unknown! Én is nagyon szeretném tudni,hogy hol és ki volt az orvos aaki csinálta a műtétet? Én most vagyok ki írva sima műtétre de nagyon-nagyon félek.

      Törlés
  10. Kedves Nitó! Remélem olvassa még a blogot és kapok választ.
    Önnek altatásban vagy érzéstelenítésben végezte Dr.W.Péter a műtétet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ricci Missi, igen olvasom :) Nekem altatásban csinálta, de a műtét után felkeltenek sajnos és én nagyon nehezen aludtam el. A műtét hossza Kb fél óra lehetett.

      Törlés
  11. Köszönöm a választ. Én most állok a műtét előtt és bevallom kissé tartok tőle.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenképpen jobb lesz, ne tartson tőle. Fentebb azthiszem minden tapasztalatot megosztottunk. Nem kellemes, de hosszú távon megéri. Kitartást kívánok, és várjuk a megtapasztaltatak. :)

      Törlés
    2. Mindenkinek erőt és kitartást kívánok!
      Utólag, véleményem szerint érdemes volt vállalnom a műtétet.
      Valószínű, hogy számomra a konzervatív nevelés is szerepet kapott ebbe a görcsös viselkedésbe, mert már nem írtam a blogba később, de a pár hónappal későbbi kontrollon a doktor úr (R. Tamás, akit egyébként merek szívből ajánlani) nem tudott megvizsgálni, mert a záróizom lehetetlenné tette a bejutást. Sajnos én lelkileg átéltem egy megerőszakolást.
      Ma már teljesen hasonló az állapotom a műtét előttihez, viszont az első három évben voltak rossz időszakok néha. (Előfordult néha hogy a klasszikus vicc igazolódott a sebességről: fény - > gondolat - > wc)
      Ha olvasod ezt a blogot, valószínűleg szükséges a műtét, NE HALOGASD!

      Törlés
  12. Sziasztok kedves Sorstársak,
    Én tegnap estem át a műtéten, és ennek a blognak is köszönhetem, hogy végül ezt a módszert választottam. Előzményként annyit, hogy 12 éve már volt egy lézeres beavatkozásom. Sajnos a probléma kiújult nálam, ami egyrészt alkati dolog, ülőmunkát végzek, sokáig nem sportoltam, sok súlyfeleslegem volt, másrészt kihordtam két majdnem 4 kg-os gyerkőcöt. Arra, hogy most kiújult az is rásegített, hogy ételallergiám lett, amit kezdetben nem tudtam kideríteni, és nagyon sokat volt hasmenésem. Nálam az aranyér soha nem fájt, ugyanis belül volt kizárólag, viszont az utóbbi időben már folyamatosan vérzett, és ez nagyon flusztrált. Elmentem két magán orvoshoz is, mindketten ugyanazt a diagnózist mondták: három belső aranyér. Ez ambulánsan három külön műtét lett volna, helyi injekciózással, kimetszéssel. Alternatívaként ajánlotta mindkét orvos a Longót. Sokat olvastam utána, és bár tudtam, hogy ki kell fizetni a műszert, inkább ezt választottam. Az orvos kérdésben, az döntött, hogy az egyik orvost, nevezetesen Regőczi doktor urat már ismertem, mert a korábbi lézeres dolgot is ő csinálta, továbbá ő a Szent Imrében tudta csinálni a műtétet, és így a magánkórházi ellátásért nem kellett fizetni. Hétfőn feküdtem be, levették a vért a vércsoport meghatározáshoz, és találkoztam az aneszteziológussal. Én altatásra készültem, de azt javasolta, hogy legyen gerinc közeli érzéstelenítés, mert azzal kihúzom a műtét utáni 4-6 órát, pont azt az időszakot, amikor a legjobban fájhat. Ezért ebbe bele is egyeztem, bár tartottam tőle, hogy ott hallani fogom, amit csinálnak, és ideges leszek. Hétfőn este 6-ig ehettem, éjfélig ihattam utána már nem. Kaptam egy vérhígítót, gondolom a trombózis megelőzés miatt. Kedden délelőtt még kaptam egy infúziót. A műtétre 12.45-kor toltak be. A gerinc közeli érzéstelenítéstől kicsit beparáztam, mert nehezen találta meg a doktornő azt a pontot, két csigolya között egy pici rés, ahová szúrni kellett volna. Legalább 5x próbálkozott. Megnyugtattak, hogy minden rendben van, és ez már sokkal biztonságosabb eljárás, mint régen volt, és azért volt nehéz megtalálni a jó pontot, mert nem teljesen egyenes a gerincem. Amikor egy áramütést éreztem a lábamba, akkor volt jó helyen a tű. Ettől kezdve zsibbadtam lefelé. Kb. 12 percet kellett várni, hogy hasson a szer. Közben lefektettek, lábaimat szülő pozícióba helyezték, és minden műszert rám kötöttek. Közben a doktor úr is megérkezett, megmutatta a szerkezetet, és elmagyarázta, hogy fog működni a dolog. Kaptam valami bódítót is, mert semmire nem emlékszem, csak hogy kész vagyunk, és tesznek át a másik ágyra. Ezután nyugalmas 6 óra következett, addig hatott az érzéstelenítés, ezt kb. átaludtam. Én naív azt hittem, hogy utána ehetek, de nem lehetett, csak másnap, azaz ma reggel. Csak ihattam a műtét után kis kortyokban. A műtét után 9 órával, már nagyon kellett pisilnem féltem, hogy tudok-e, mert itt írtátok, hogy az nehézkes. Nos nekem sikerült kevéske az ágytálba, lehet, hogy nekem is csak a túlcsordulás volt, mert továbbra is éreztem, hogy tele a hólyagom. Ahogy visszatért az élet a lábaimba, bementem a zuhanyzóba, és ciki- vagy nem megnyitottam a csapot, lábakat szét, aztán had jöjjön az a pisi. Végre sikerült kiüríteni a hólyagomat. Azért sem akartam a wc-re ülni, hogy kíméljem a hátsómat, meg be volt kötve gézzel. Folyt.köv.

    VálaszTörlés
  13. A fájdalom ekkor kezdett erősödni. Először csak az alhasamat éreztem, de ez lehet a hólyag miatt is, aztán később a hátsómat, és nem kívül fájt, hanem belülről egy húzó, feszítő érzés. Nem mondom, hogy kibírhatatlan, de azért nem volt kellemes. Éjszakára kértem egy fájdalomcsillapítót, meg valamit, hogy tudjak aludni. Nővérke hozott egy koktélt, amit infúzióba kaptam, attól úgy elaludtam, hogy reggel azt sem tudtam merre vagyok arccal. Semmim nem fájt, és nagyon kipihenve ébredtem. Reggel végre hoztak enni, bár sok köszönet nem volt benne, kaptam egy se íze, se bűze bébi ételt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy tej, glutén, és tojásfehérje allergia miatt nem is ehetek akármit. A bébi papi mellé jött még két kanál olaj, egy ricinus, meg egy másik. Mindkettőnek nagyon szar íze volt, de lement. Ma ettem még egy kis húslevest, és egy tápióka pudingot. Most itt tartunk, szinte semmi fájdalmam nincs. Érzem, hogy valami történt ott alul, de kb. olyan, mintha néhány napos hasmenés után kicsit érzékenyebb lenne a fenekem. A nagy próbatétel még hátra van, a nagyvécézés, de felkészültem fájdalom csillapítóval, és hát az olajakkal, amivel itattak. Meg persze olyanokat eszek, hogy ne legyen gond. Gondolom nem egyforma a fájdalom küszöbünk, meg az alaphelyzet súlyossága is más mindenkinél, de én jobban féltem ettől az egésztől, mint így utólag kellett volna. A Szent Imrében van lehetőség fizetős privát szobát kérni, ez szerintem nagyon jó döntés volt részemről, megérte azt a 4000 ft-ot egy éjszakára. A doki iszonyat rendes, ajánlom bárkinek szívesen, 100%-ig meg voltam elégedve vele. A három nap, amíg bent voltam minden nap bejött hozzám. A gép maga 150 ezer volt, és persze amit a dokinak adtam. Szerintem, akinek ilyen gondja van, ne sokat gondolkozzon, érdemes minél előbb pontot tenni a dolog végére, és nem csak fizetős magán kórházban van rá lehetőség. 4-500 ezret én sem tudtam volna kifizetni. Jó egészséget mindenkinek!

    VálaszTörlés
  14. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  15. Sziasztok, tegnap mutottek Longo modszerrel a Duna Medicalban. Az egesz 2006-ban kezdodott, amikor harom kulon orvos harom kulonbozo diagnozist allapitott meg. Ezert elmentem a negyedikhez aki megallapitotta, hogy aranyerem van es pont ugy ahogy a nagykonyvben meg van irva. Kupot kremet kaptam es az elmult 10 evben elvoltam vele. Hasonlokeppen ahogy nehanyotoknak a ceklakonzerv latvanyaval kezdodott kb 2 eve. Mivel a kezelesek csak enyhitettek de nem mulasztottak el a tuneteket es kb havonta 2X ceklaztam ezert ugy dontottem, hogy inkabb most (42evesen) mint kesobb amikor mar egyeb korulmenyek is kozbe johetnek. A mutet kb 20 percet vett igenybe es teljes altatasban volt vegezve. Az ebredes nem volt egyszeru, reszkedtem es razkodtam egy oran keresztul mint Ripliek tarsasaga a 8-ik utasban landolas kozben:) A mutet utan 4 oraval sikerult kicsorordulni az elso cseppnek es utana folyamatosan jartam ki a wc-re. Egesz ejjel kb 3 orat aludtam. Ma reggel hazaengedtek es eddig csak tobbszori sikertelen probalkozasom volt de szeklet meg nem lett belole. A soprunyel erzese eddig ismeretlen a fenti leirasokkal szemben, inkabb egy dio meretu vmit erzek. Oszinten nagyobb fajdalomra szamitottam, vmi hasonlora mint amit a vakbel mutetem utan ereztem volt. Osszesegeben, nem volt olcso, de sztem megerte. Mint ahogyan a tobbiek en is azt javaslom, hogy ne halogasd, mert jobb nem lesz. MENJ EL ES CSINALTASD MEG MINEL ELOBB

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok!30án estem túl egy belső külső aranyér műtéten...mütét után a délutáni órákba megvolt a vizelet és a széklet némi vérzéssel ami borzalmas volt,.Innentől fájdalmas volt minden perc...jött az infúzió kb 4-5 koktél lefolyt.ettől tudtam kb 2órát aludni...reggel 7kor vízit .mondja a dokim mehetek haza.2stádiumú volt az aranyerem,pedig 3al inditottak el műtétre..kifele haladva 50m gyaloglás után kocsiba be haza tíz perc ,lépcső 13fok,az ajtó előtt majdnem összestem ,azonnal wc.
    2,alkalom enyhe vérzéssel vastagabb széklettel.törlőkendő ,bepanten,(kiváló)fájdalom utánna 45perc,antibiotikum,és Mexalen mivel Burgenlandba élek.alkalom normális széklet vérzés nélkül fájdalom enyhébb
    :húsleves,3l víz,zöldség gyümölcs,a 37,4 hőemelkedés az első két napig jelen volt..alvás zavarok vannak illetve most olyan pamaszom van fekvő állapotba jön egy inger ami táguló és azonnali bezárással történik..többször is jön...ezt nem tudom normális e.nappal eddig a3napon panasz mentes vagyok,széklet még nem volt,de magamnak feszítem lazítom,de közbe közbe jön az inger...Kitartást mindenkinek!!!!

    VálaszTörlés
  17. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  18. Kicsivel több, mint 4 napja volt Longo műtétem. Tény, hogy a magyar nyelvű leírásoknál tévesen (az egyes klinikák oldalán) egy napos fájdalomról írnak. Mivel ez korán sem így van, azt gondoltam valami rosszul sikerült, de az itteni fórum, majd a külföldi oldalak olvasása után jöttem rá, hogy a tortúrám természetes, hisz a lényeges javulást a letöbb beteg a műtét után egy héttel tapasztalt.
    Részletek pontba szedve:
    Hely: Duna Medical / Ár 400 eFt + 100 eFt (a gép) – vigyázat az árajánlatban a gép nem szerepel, az utólag számlázzák ki

    Előkészítés: A szokás vizsgálatok (20 eFt csomagért ugyan ott csináltattam), az előtti napon ENDOGOL alkalmazása, ami gyakorlatilag 4x1 liter gyógyszeres víz megivása, mindent kivisz. Kellemetlen.

    Műtét: altatásban, délután 3-kor.

    Ébredés: nagy fájdalom, 2 fájdalomcsillapítót is adtak, mire elviselhetőbb lett, és az első 30 percben hidegrázás, reszketés. Aznap semmi evés, egy kis száraz kekszet kaptam.

    Éjszaka: óránként felkeltem, éjfélkor kértem fájdalomcsillapitást, tablettába kaptam, majd hajnalban olyan nagy volt a szorítás, hogy a mosdóban muszáj volt kiengednem a gázokat, kijött a tömítő géz is. Picit jobb lett.
    Hazaút: Autóval vittek, de nagyon hosszúnak tűnt, minden úthiba egy fájdalom.

    Első nap otthon: 3 óra alvás, aztán óránként wc, nem sok minden jött, sokszor alvadt vér, de ha nem engedelmeskedtem a hívásnak, a fájdalom elviselhetetlen volt. Kaptam 10 darab magamnak beszúrható ver hígító injekciót, este beadtam. Összességében, nem volt kellemes.
    Ami enyhít: forró (nem rákfőző) fürdő; ibupofen tartalmú fájdalomcsillapító (Én vény nélkül kapható DolgotMAX800-ra esküszöm)

    Éjszaka: 2-3 órás szakaszokban aludtam, néha WC, közben csurom vizesre izzadtam magam

    Második-harmadik nap otthon: Semmi javulás, WC-fekvés-WC, fájdalomcsillapítás, milliószor megbántam az egészet. Kevés étel. Elegem van az egészből.
    Legalább már 2 éjszakát átaludtam.
    Negyedik nap: Itt tartok most, az első nap, amikor javulást érzek, nincs óránkénti wc inger, bár minden reggelre csurom vizesen ébredek. Talán most van bennem először a hit, hogy elkezdek gyógyulgatni. Ma 2,600 lépést tettem (telefon méri), ettem egy fagyit, majd hazasétáltunk, valódi első nap, hogy élek. Utána többszörös alvás összejött.

    Hosszútávon biztosan jódöntésnek fog tűnni, de az eddigi időszak egy pokoljárás volt. Nem az a pihengetek otthon, se olvasni nincs türelmem, se filmezni, a tévé csak háttérben megy.

    Nem szeretnék senkit elriasztani, mert az aranyérrel le kell számolni végleg, csak jó lenne, ha nem hitetnék el az emberekkel, hogy ez csak enyhe fájdalommal jár. Lélekben fel kell készülni!

    Egy hét múlva írok, remélem már csak a gyors javulásról tudok majd beszámolni.

    VálaszTörlés
  19. Sziasztok.Decmber 10-én Volt a Longo műtétem a Medicover kórházában.Az orvos Dr. Regőczi Tamas, csak ajánlani tudom mindenkinek. Kedves,lelkiismeretes,- hozzáértő kezekben voltam. Ezúton is köszönet neki. A történetem: kb. 30 éve hordoztam az aranyérproblémámat, az első szülés után kezdődtek bajaim. Az utóbbi 10 év Volt, amikor már komolyabbra fordult a dolog. Sokáig kenőcsökkel, kúpokkal próbálkoztam, kisebb-nagyobb sikerrel. Történt gyűrűzés /kb. 3 évig segített/, 6 éve nekifutottam a műtétnek, már túl voltam minden előkészítésen, amikor azt mondtam, hogy NEM! Nagyon féltem a késes eljárástól. Nekem sose voltak klasszikus aranyeres tüneteim, mint nagy fájdalom, duzzanat, nem bírok ülni -érzés. Csak a random módon jelentkező vérzés aggasztott.Aztán tavaly nyáron már rendszeressé vált a vérzés reggelente, így elhatároztam magam. Szerencsére a körülmények is jól alakultak, a munkahelyen kaptam biztosítást a Medicoverbe, mázlimra olyan csomaggal, amibe beletartozott ez a műtét, csak a gépet kellett megvenni. / Itt 190 000 Ft-ba került/ Itt nem Volt hashajtószer, trombózisinjekció, lábra fásli. 10-én reggel bementem, fél 1-kor felvittek a műtőbe, fél 2-kor már újra a szobában voltam. Örülök, hogy hagytam magam rábeszélni a gericérzéstelenítésre, mert így az első 6 óra teljesen fájdalommentes Volt. A műtétre nem emlékszem, mert úgy egyeztem meg az altatóorvossal, hogy oké, gerinc, de nem akarok semmit hallani. Hát nem is halottam. :) Az első éjszaka nem sokat aludtam, de nem a fájdalom miatt, -mert az nem volt, vagy csak minimális / 2 fájdalomcsillapító egész éjjel/- hanem,mert nem otthon voltam. A nagywc-től rettegtem. Nem is volt semmi, csak a 3. napon. Meglepő módón semmi fájdalommal nem járt. Az első hét napi 1, max. 2 fájdalomcsillapítóval telt./Nekem a Flektor Rapid por vált be/ A 2. héttől nem kellett szednem semmit. Most, 6 héttel a műtét után teljesen jól vagyok, a "seprű és labda" érzést én nem tapasztaltam. Ami kicsit zavaró, mintha szűkebb lenne a "kijárat", néha elakad, és nehezen indul a "dolog", muszáj erőlködni, lehet vagy sem, kénytelen vagyok.Pedig nincs székrekedés.
    De mindent összevetve úgy gondolom, megérte , hogy beválalltam, mert nem kell azon aggódnom, hogy mikor lesz megint "céklaléˇ".
    Tehát, ha ezeket a posztokat olvasod, hajrá!! Nincs min godolkodni, menned kell, és ha van választásod, akkor ne a kést és ne a lézert válaszd.

    VálaszTörlés
  20. Kedves "Bajtársak". Nagyon örülök, hogy a fórum nem veszett el, és továbbra is jönnek az építő jellegű hozzászólások és tanácsok.
    Az én állapotom sajnos megváltozott. Már 6 éve,hogy folytattam ezt a fórumot, hogy mindenki el tudja olvasni a másik tanácsát és tapasztalatait. 2 hete nagy fájdalmaim vannak székelés után, majd szinte egész nap. Holnapra kaptam csak időpontot egy Női proktológushoz aki a társa annak aki engem "longo" műtött. Természetesen meg fogom írni, hogy mi okozza az esetleges visszaesésemet. Nem mondom hogy 6 évig tünetmentes voltam, voltak kisebb időszakok, de mindig elmúlt rövid idő alatt a fájdalom, hát most nem. :( Írni fogok mi lett az eredményt, kitartást mindenkinek. Üdv

    VálaszTörlés
  21. Helyzetem: A Longo műtét 6 évvel ezelőttről köszöni jól van, minden a helyén. Végbél tájon van egy gyulladásom félkörös ívben gerinc felé, ami a fájdalmaz okozza. Esztergom Valomed, egy nagyon kedves hölgy (dr.M.Diána) vizsgált meg csak ajánlani tudom emberségessége, kedvessége miatt. Kúp, gyógyszer, kenőcs. Nem kellemes sajnos, de ez időnként előjöhet sajnos. Üdv

    VálaszTörlés
  22. Üdv. Mindenkinek.
    Január közepén volt longoműtétem.
    Az normális hogy néha enyhén vércsíkos a székletem. Ritkán de előfordul. Amúgy teljesen rendben vagyok a műtét óta.

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok.
    Április 10-én átestem a Longo műtéten.Belső aranyerem volt 3.stádiumban.Nem volt fájdalmam és nem is vérzett,csak tudtam a 4. gyűrűzés után,hogy nincs más lehetőségem mint a műtét...kutattam a neten és úgy találtam rá először is a Hal-rar műtétre. Bejelentkeztem az első kórházba ahol ezt elvégzik...,miután Dr.W.Péter megvizsgált közölte,hogy esetemben csak a Longo műtét lehetséges. Nagyon féltem a műtéttől és hiába szerettem volna altatást nem engedte doktor úr,csak gerincérzéstelenítést.Reggel 8-ra mentem be a kórházba,1-kor műtöttek,az injekciót azt igazából meg sem éreztem(nagyon féltem tőle),műtét így ébren sem volt annyira cikis..! Utána 8 óra fekvés ezt szinte végig aludtam,csak párszor jött rám erős hányinger ami nagyon rossz volt ebben a helyzetben. Mikor először felállhattam akkor aztán kijött az is ami nem volt bennem ;-). Fájdalmam igazából nem volt csak éreztem,hogy történt vmi,éjszakára kaptam vénásan fájdalomcsillapítót. Félig meddig tudtam aludni...,reggel sem éreztem fájdalmat csak kellemetlen nyomást,alig vártam,hogy a doki kivegye a gézt...!Hazamentem és aznap 4 cataflamot vettem be úgy hogy semmi fájdalmam nem volt... 2.reggel görcsöket éreztem székelés elött az is elmúlt 3 cataflam kellett egész nap és csak azért mert néha nem fájdalmat hanem görcsöket éreztem. 3. nap csak 2 cataflam és fájdalom még most sincs a görcsök is enyhébbek. 4. naptól semmi bajom érzem,h történt vmi de már fájdalomcsillapító sem kellett!!! Székelés egyszer sem fájt csak előtte görcs félét éreztem! Mindenkinek ajánlom ezt a fajta műtétet,még időben talán jobb is megejteni...

    VálaszTörlés
  24. Sziasztok 2 ével ezelőtt kezdődöt nem izgatam magam mert nem fajt anyira de a tavaly olyan fajasok jottek ram ami meg soha az iden januarba fel kerestem egy magan klinikat es csinaltak egy kezelest valami gyuru leszoritasal amig othon voltam nem volt baj de ahogy ki jottem Angliaba ugyanazok a fajdalmak jőnek elől jo nem olyan erősek de azért érzem jelzem belső aranyerem van mit javasolnatok.
    Válaszaitokat előre is kőszönöm

    VálaszTörlés